Projekty realizowane
w ZSP nr 1


(36kB)

            Klasa I a i b biorą udział w projekcie "Zdrowo jem, więcej wiem", jest to projekt realizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska w trosce o zdrowie młodego pokolenia. Projekt ma charakter ogólnopolskiej międzyszkolnej rywalizacji zespołowej.Za naszymi małymi uczniami pierwszy etap, który polegał na wykonaniu określonych zadań. Było to pięć aktywności, do których należały:
  • Lekcja pod hasłem Zdrowo - smacznie - kolorowo: każda klasa I wzięła udział w lekcji, podczas której zostali wtajemniczeni w świat warzyw i owoców.
  • Prace nad Księgą Zagadek Owocowo - Warzywnych :uczniowie klas I tworzyli ilustracje i wymyślali zagadki, które następnie złożono w jedną wspólną księgę.
  • Wymyślenie zasad do gry terenowej, która została rozegrana na lekcji wychowania fizycznego: uczniowie pokonywali trasę gry po wcześniejszym rozwiązaniu łamigłówek owocowo-warzywnych, co w rezultacie doprowadziło ich do odgadnięcia hasła Chłopcy i dziewczynki lubią witaminki.
  • Promocja działań uczniów klas I wśród społeczności szkolnej: wykonano plakaty promujące temat projektu oraz miała miejsce prelekcja w bibliotece dla uczniów klas starszych.
  • Spotkanie z rodzicami podczas, którego promowano ideę projektu: podczas zebrania rodzicom rozdano ulotki, z których mogli się dowiedzieć jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw.
Wyżej wymienione aktywności zostaną poddane ocenie przez organizatora konkursu, wyniki będą dostępne w połowie stycznia.

mgr Joanna Łyko - Dominik




(2kB)

           Jak wiemy nasze klasy I, pod nazwą " Wesołe Bananatki" biorą udział w projekcie " Zdrowo jem, więcej wiem", w ramach którego uczestniczą w lekcjach, konkursach dzięki którym zdobywają wiadomości o zdrowym żywieniu. Swoją wiedzą na temat warzyw i owoców oraz cukru dzielą się z całą szkołą. Próbują nakłonić innych uczniów do zmiany złych nawyków żywieniowych oraz zachęcają do większej aktywności fizycznej. Zadania, z którymi zmagali się uczniowie w pierwszym, jesiennym etapie zostały poddane ocenie przez organizatora konkursu. Wyniki zostały juz ogłoszone. Nasz zespół zajął 12 miejsce na 172 drużyny z całej Polski. Jesteśmy usatysfakcjonowani z obecnego wyniku i z dużym zaangażowaniem przystępujemy do dalszej pracy.


mgr Beata Czogalik




(2kB)



           Zima dobiegła końca i zakończył się również etap zimowy konkursu "Zdrowo jem, więcej wiem". Składał się on z kilku zadań, które realizowali uczniowie klas I naszej szkoły. Aktywności, w których pierwszaki brały udział to:
1. Lekcja edukacyjna pod hasłem Pijmy wodę - na zdrowie!

2. Tworzenie plakatów z hasłami zachęcającymi do zrezygnowania z słodkich napojów na rzecz wody. Zadanie to było doskonałą okazją do podsumowania zdobytej wiedzy w wyniku aktywności podjętych przez grupę Wesołe Bananatki. Praca nad plakatami była ostatnim punktem przeprowadzonych zajęć edukacyjnych podczas, których uczniowie pogłębili swoją świadomość na temat znaczenia wody w codziennym życiu wszystkich organizmów żywych.

3. Tworzenie owocowych i warzywnych strojów, które zostały zaprezentowane podczas pokazu mody. W szkole został wyznaczony dzień, kiedy uczniowie w ramach zajęć edukacyjnych kompletowali swój strój, wycinając z bibuły ciekawe elementy będące dopełnieniem kostiumów. Po przygotowaniach nastąpił najważniejszy moment- prezentacja strojów, w których wszyscy wyglądali wyjątkowo i kolorowo. Były wśród nich pomidorki, ogórki, marchewki, jabłuszka, truskawki, winogrona i wiele innych. Przebrane owoce i warzyw nie tylko chwaliły się kostiumami ale zachęcały do spożywania zdrowych posiłków, podawały przepisy na zupę jarzynową, sałatki owocowe, odczytywały zagadki, śpiewały piosenki o witaminach i zdrowym trybie życia. Wybrano najbardziej oryginalne stroje. Lista zwycięzców przedstawia się następująco:
klasa Ia - Laura Florek, Justyna Lasak, Oliwier Linde
klasa I b - Malwina Szczerbińska
klasa II - Zuzanna Plura
klasa III - Gracjan Sroka

Szczególne wyróżnienie otrzymała Anna Szyszka z klasy II.

4. Promowanie podjętych działań w środowisku szkolnym poprzez spotkanie , na które zespół Wesołe Bananatki zaprosił swoich starszych kolegów. Miało ono na celu zaprezentowanie efektów pracy uczestników projektu. Spotkanie rozpoczęto wprowadzeniem do tematu poprzez pokazanie zdjęć z wyjazdu do ZWiK w Raciborzu. Pokazując zdjęcia wybrani uczniowie komentowali przebieg wyjazdu i dzielili się, z pozostałymi osobami, wiedzą zdobytą podczas zajęć. Opowiadali o pracy laboratorium, gdzie laborantki bezskutecznie poszukują szkodliwych bakterii w naszej raciborskiej wodzie, o historii i współczesnej pracy zakładu oraz o dobrej jakości naszej wody pochodzącej z ujęcia głębinowego. Naszą wodę można pić bez obaw o zdrowie i kamienie nerkowe! Największą atrakcją, według dzieci, było wejście pod ziemię, a dosłownie pod rosnący na niej trawnik, do nieczynnego już filtra powolnego. Uczniowie poznali działanie centralnej dyspozytorni, wyposażonej w nowoczesny sprzęt komputerowy. Uczniowie przekonywali wszystkich zgromadzonych do picia wody jako, że jest ona zdrowsza od napoi słodzonych i można ją pić bez ograniczeń z zainstalowanego, na terenie naszej szkoły, poidełka, które dostarcza wodę doskonałej jakości. Kolejnym punktem programu była prezentacja wykonanych plakatów, każda grupa pokazywała swój plakat wygłaszając hasło, którego on dotyczył. Drużyny prześcigały się w ciekawych formach prezentacji, gdyż chciały by właśnie ich hasło zostało najlepiej zapamiętane.
Wyżej wymienione zadania zostaną poddane ocenie, a wyniki będą dostępne na stronie projektu pod koniec kwietnia 2016.


mgr Joanna Dominik - Łyko


(2kB)



           Wiosna i kolejny etap zmagań konkursowych w ramach projektu „ Zdrowo jem, więcej wiem”. Tematem przewodnim tego etapu jest aktywność fizyczna, a w pierwszej części do zrealizowania kilka zadań: lekcja, konkursy, promocja.

Realizację wiosennych zadań projektu rozpoczęliśmy od przeprowadzenia lekcji wychowania fizycznego. Ważnym celem tych zajęć było uświadomienie uczniom wpływu ruchu i ćwiczeń na ogólny rozwój, sylwetkę i zdrowie człowieka. W ramach lekcji na sali gimnastycznej dzieci wykonywały test sprawności fizycznej, który kończył się zdobyciem certyfikatu. Po zakończonych ćwiczeniach uczniowie byli bardzo dumni z siebie, że wszystkim udało się zdobyć tytuł „ Siłaczka”.

Kolejnym krokiem było zorganizowanie „ Klasowego turnieju sportowego”. Uczniowie najpierw w grupach 4-osobowych ustalali do jakich zabaw i konkurencji chcieliby zaprosić swoich starszych kolegów. Następnie udali się na lekcję w-fu do klasy II, aby przedstawić swoje pomysły i zaangażować do wspólnej zabawy uczniów klasy II. Turniej podsumowano scenką dramową, w której mowa była o ruchu i sporcie.

Następne zadanie konkursowe to praca dzieci, której efektem miał być projekt Orderu Miłośnika Sportu. To forma nagrody, o której marzy każde dziecko. Prace zostały wykonane na jednorazowych, papierowych talerzykach dowolną techniką z przyniesionych przez uczniów materiałów. Po wyeksponowaniu prac na korytarzu, odbyło się głosowanie na najładniejszy order. Najwięcej głosów otrzymał order, który wykonała Martynka Bednarz z klasy IB. Wszystkie prace były bardzo pomysłowe i zasługują na to żeby je podziwiać, pamiętając jednocześnie, iż warto aktywnie spędzać czas- bo sport to zdrowie.

Temat kolejnego zadania promowano wykorzystując różne momenty z życia społeczności szkolnej. Hasło "Sport to zdrowie" reklamowano podczas aktywnych przerw, podczas zajęć lekcyjnych, podczas zajęć w świetlicy, jak i poprzez umieszczenie prac uczniowskich w formie wystawki na jednym z korytarzy uczniowskich. Największym zainteresowanie cieszyła się wystawka orderów miłośników sportu i plakat opisujący zabawy wykorzystane podczas turnieju sportowego. Podczas zajęć lekcyjnych pierwszaczki przygotowały mini-przedstawienia, które były później prezentowane szerszej widowni. Wszystkie działania przyczyniły się do integracji środowisk klasowych, jak i całej społeczności szkolnej.

Wymienione zadania zostaną ocenione, a wyniki będą dostępne na stronie projektu w drugiej połowie czerwca 2016. 



mgr Beata Czogalik


(2kB)